Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_139652} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
som alltid liker jeg Rue Danton fotografiene dine godt, dette er ikke et unntak, mye grunnet den halvabstrakte formen i forgrunnen, og den herlige og enkle men alikevel virkningsfulle komposisjonen.
Liker også bilene som er linet opp der bak, herlig gråtone spekter på dem, lysgrått, nesten hvitt, noe mørkere grå og tilslutt sort. Også mannen i rullestolen da, alene på en tom vei, bilene parkert bak. Rullestolenes dag?
Herlig bilde, behagelig og se på.
Ø
Kristoffer L.
Takk, Øyvind!
Har føyd til en alternativ titteltekst nå. Den er hentet fra en annonse for rullestoler, som jeg en gang så i et blad på et venteværelse...
- Kristoffer
Avsluttet .
Freedom...ja, på et vis kan det kanskje føles slik...han kjører jo på veien; eller kollektivfeltet om trafikkarkitekturen der nede er likedan som her i Norge. Litt usikker på om jeg synes rekkverket til trappa i forgrunnen tar litt mye oppmerksomhet fra rullestolisten. opplever han som hovedmotivet her. Lurer faktisk på om jeg ville ha vurdert å bruke saksa i bunnen - til rett under metallrekkverket og en cm eller noe i toppen. Alternativt beholdt bunnen, men kappet vekk toppen 1 liten cm over biltakene. Retningspila nede på veien til høyre må være med. Da hadde du fått mere fokus på rullestolist, vei, og rekkverk i forgrunn + bygninger bak til å skape dybde/innramming.
Stilen er uansett unektelig din.
Fredrik Q.
Synes dette bildet ble litt statisk i fohold til dine tidligere bilder fra samme gate. Rulle stol, rulle trapp, det ble litt for enkelt. Synes bildet mangler litt av den dynamikken, bevegelsen du har hatt i dine tidligere bilder.
Asbjørn M.
Ser ut som en inngang til Metroen buen foran til venstre.
Wheels of freedom gjelder nok ikke for denne rullestolbrukeren
vis han prøver å komme ned til Metroen(Regner med bildet er fra
begynnelsen av 80-tallet).
Buen foran oppleves også som en abstrakt del av rullestolhjulet og
gjerdet som et hinder.
Et bilde som er lett å avfeie ved fyrste øyekast, men som
blir bedre og bedre hver gang jeg er inne og ser på de.
mvh Asbjørn
Bjørn H.
Her syns jeg buen gjør forferdelig mye for komposisjonen, Kristoffer -
Enig med Asbjørn; et bilde som med første øyekast er lett å avfeie, men, .... det må modnes... Og dermed et bilde med sjel, integritet og følelser ...
Bjørn :¤
Ioannis L.
Hei Kristoffer!
Et spennende og fortellende bilde!
Jeg synes rekkverket og trappen/nedgangen i forgrunnen har en fin symbolsk form i forhold til tittelen.
Kanskje metro'en ikke er godt nok tilrettelagt rullestolbrukere... sperret ute og sperret oppe... så han tok seg likegjerne friheten til å cruise fritt rundt midt i gaten! ;D
Kristoffer L.
Hjertelig takk for nye kommentarer og innspill!
Bildet kan helt sikkert fungere godt med flere/andre utsnitt. Jeg tar alle innspill med inn i tenkeboksen!
Dette er ment som et enkelt og upretensiøst bilde bare. Veldig spennende og dynamisk er det ikke. Her er noen få elementer: fortauskafe, parkerte biler, tom gate, rulletrapp-gelender. Rullestolbrukeren er frarøvet adgangen til mange av dem. Jeg har ikke hatt andre ambisjoner med bildet enn å speile et dagligdags øyeblikk for denne mannen.
- Kristoffer
Avsluttet .
synes forslaget til tittel fungerer fint, men ikke om bildet blir satt i rue danton serien. Som enkeltbilde vil tittelen fungere strålende.
Ø
kenneth b.
Dette var litt av en kontrast,så du bildet komme rullende mot deg eller var du bare heldig?Herlig format på bildet,skarpt med fine toner.
Kanskje ditt beste bilde til nå?Hvor er det,Frankrike?
Mhv K
Kristoffer L.
Tusen takk for nye kommentarer!
Kenneth, det var vel en kombinasjon. Jeg hadde kameraet klart da jeg så at han kom rullende. Jeg tok to bilder - det første litt for tidlig, så der kom han delvis bak rekkverket. Dette er eksponering nr 2, som jeg synes ble adskillig bedre.. ;-)
Ja, bildet er fra Paris, og er sammen med de andre bildene med tittelen Rue Danton tatt i samme gate.
- Kristoffer
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Liker også bilene som er linet opp der bak, herlig gråtone spekter på dem, lysgrått, nesten hvitt, noe mørkere grå og tilslutt sort. Også mannen i rullestolen da, alene på en tom vei, bilene parkert bak. Rullestolenes dag?
Herlig bilde, behagelig og se på.
Ø
Har føyd til en alternativ titteltekst nå. Den er hentet fra en annonse for rullestoler, som jeg en gang så i et blad på et venteværelse...
- Kristoffer
Stilen er uansett unektelig din.
Wheels of freedom gjelder nok ikke for denne rullestolbrukeren
vis han prøver å komme ned til Metroen(Regner med bildet er fra
begynnelsen av 80-tallet).
Buen foran oppleves også som en abstrakt del av rullestolhjulet og
gjerdet som et hinder.
Et bilde som er lett å avfeie ved fyrste øyekast, men som
blir bedre og bedre hver gang jeg er inne og ser på de.
mvh Asbjørn
Enig med Asbjørn; et bilde som med første øyekast er lett å avfeie, men, .... det må modnes... Og dermed et bilde med sjel, integritet og følelser ...
Bjørn :¤
Et spennende og fortellende bilde!
Jeg synes rekkverket og trappen/nedgangen i forgrunnen har en fin symbolsk form i forhold til tittelen.
Kanskje metro'en ikke er godt nok tilrettelagt rullestolbrukere... sperret ute og sperret oppe... så han tok seg likegjerne friheten til å cruise fritt rundt midt i gaten! ;D
Bildet kan helt sikkert fungere godt med flere/andre utsnitt. Jeg tar alle innspill med inn i tenkeboksen!
Dette er ment som et enkelt og upretensiøst bilde bare. Veldig spennende og dynamisk er det ikke. Her er noen få elementer: fortauskafe, parkerte biler, tom gate, rulletrapp-gelender. Rullestolbrukeren er frarøvet adgangen til mange av dem. Jeg har ikke hatt andre ambisjoner med bildet enn å speile et dagligdags øyeblikk for denne mannen.
- Kristoffer
Ø
Kanskje ditt beste bilde til nå?Hvor er det,Frankrike?
Mhv K
Kenneth, det var vel en kombinasjon. Jeg hadde kameraet klart da jeg så at han kom rullende. Jeg tok to bilder - det første litt for tidlig, så der kom han delvis bak rekkverket. Dette er eksponering nr 2, som jeg synes ble adskillig bedre.. ;-)
Ja, bildet er fra Paris, og er sammen med de andre bildene med tittelen Rue Danton tatt i samme gate.
- Kristoffer